donderdag 1 maart 2012

Kleurtjes, kikkers en kl*tedagen

Afgelopen week was het grijs, grauw en somber. Buiten, maar ook bij mij van binnen. Ik had weer veel te veel spanningen ervaren en mijn persoontje trok dat weer even niet. Ik moest mijzelf weer uit het moeras trekken. Ik voelde de kleurtjes-koorts weer omhoog borrelen en de kleurtjes kwamen weer bij mij om de hoek kijken. Af en toe het zonnetje ook. En ik was niet de enige met kleurtjes-koorts. Op de momenten dat het me lukte aandachtig om mij heen te kijken, zag ik in de potten van buurtbewoners primulaatjes en viooltjes verschijnen. Verder heeft iedereen prompt knalgele jassen en rode gympies aan en komen de felle tulpenkleuren je tegemoet in menig supermarkt.


Het lijkt nog wat ongepast en het matcht niet echt met de grauwe tuinen, het lelijke flets groene gras dat geleden heeft onder de sneeuw. Maar who cares? Ik vind het toch heerlijk, die kleurtjes. Het speelt echt in op je gemoed. Ikzelf gebruik de kleurentherapie dan ook en trek mijn rode shirtjes en roze jurk weer uit de kast, gooi wat kleur op mijn gezicht en besluit te shoppen omdat mijn kast uitpuilt van de oude, saaie kleding. Grijs en zwart, nee dat is het m niet meer voor mij. Vroeger haatte ik kleurtjes, vooral felle. Vond het zo over the top. Maar nu ben ik er helemaal voor in.


Het Holi feest in India...dat zou ik nou wel eens willen meemaken...


Het thema kleur speelde nog even verder op, want ik mocht vorige week solliciteren bij een zorgtuinderij, met de toepasselijke naam: het Groene Erf.


Groen dus.
Ook dit was nooit een favoriete kleur van mij. Maar sinds een tijdje wel. Omdat groen natuur is, rust geeft en omdat het een fantastisch 'bedrijf' is. Als alles mee zit, teken ik waarschijnlijk morgen het contract! Green it is!

Om vrolijk van te worden niet?


x Shan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten