vrijdag 15 maart 2013

Wabi Sabi

Soms heb je van die momenten dat je adem stokt...of je vlinders krijgt in je buik...je mond open valt....bij het zien van iets moois. Dat kan natuurlijk vanalles zijn; een blik op een mooi landschap, een spelend kind, een prachtig kledingstuk. Dan heeft dat waarde, krijgt het waarde. En zo hebzuchtig als een mens soms kan zijn; je wilt het hebben. Vastleggen met camera, in je huis hebben staan of liggen.
Het leukst vind ik dingen met een historie. Je weet niet waar het vandaan komt, en het is vaak ook wat verweerd, oud. De interieurstijl die zich hiermee bezig houdt, heet Wabi Sabi. Geen modern, nieuw, vastomlijnd interieur, maar een verzameling van spullen die los van elkaar ieder zijn eigen historie heeft.
Vandaag is er weer zo'n 'stuk' bijgekomen in mijn huis. Ik werd op slag verliefd. Ik zag haar hangen en ik kon niet ophouden met blijven kijken. Het viel een man op hoe ik stond te zwijmelen en hij moest lachen. Ik wilde het stuk direct mee naar huis nemen, maar twee tellen later dacht ik dat ik gek moest zijn als ik het zou doen. Het was namelijk.....................................................een trouwjurk!
Maar ik was gewoon verliefd. Ik keek naar het prijskaartje en hij was slechts E10-,. Na mezelf opgelegd te hebben er tóch nog even over na te denken, terwijl ik nog steeds voor die paspop stond, hakte ik de knoop door en haalde ik haar eraf. Gewoon te mooi om daar te laten hangen. Afrekenen dus, in een tasje en hop...naar huis. Daar ga je dan. Zonder te weten of ze uberhaupt past, zonder trouwerij, laat staan een vent.
Jullie mogen me voor gek verklaren hoor, maar míjn dag kan niet meer stuk :-)

Welk stuk heeft voor jou veel waarde of werd je op slag verliefd op? Tell me below!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten