woensdag 31 oktober 2012

Kale takken op Halloween

Hier even een korte blog, op Halloween.
Dit jaar geen verkleedpartijen, geen pompoenen in huis en vast ook geen kinderen aan de deur. (Misschien is het dit jaar anders, we zullen het zien op 11 november.)
Wel had ik even de behoefte om terug te kijken op het jaar. Sommigen doen dat tegen de tijd dat het 1 januari wordt, ik vond het fijn dat nu te doen. Het is volgens de oude traditie (Samhain) ook mórgen dat het nieuwe jaar begint, op 1 november. Bovendien loop ik er al een tijdje mee rond dat ik maar eens moest opschrijven wat ik eigenlijk geleerd heb, dit afgelopen jaar. En hoewel andere bloggers openlijk (en interessant) hun doelen voor de komende tijd bloggen, of 'notes to self' plaatsen, doe ik dit niet. Dat vind ik een persoonlijke zaak. Wel kan ik zeggen dat het zó mijn pen uit rolde en mijn motto's helder zijn.
Het is nu tijd voor een adempauze, de winter begint. Lekker.
 
 
Mijn bladeren zijn gevallen
Het waren er best wat
Van sommigen wist ik het
'Jij wil vallen, naar de grond'
Van sommigen dacht ik dat ze eeuwig bleven hangen
maar ik weet dat het niet kan
'Wat geven jullie een rommel!'
daar houd ik niet zo van
Ik schop tegen jullie aan
en jullie dwarrelen nog wat omhoog
Ik zou willen dansen in het gedwarrel
maar de bodem heeft voeding nodig
'De bezem erdoor heen!'
'Verteren maar!'
Ik weet niet wat er over is
ik voel me zo alleen
Toch weet ik dat de stam blijft staan
en hij gaat nergens heen
 
 
 
Dark kisses,
Shan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten