zondag 20 mei 2012

What you see is what you get..?

Mensen zijn verbazingwekkend. Als ik het netjes wil zeggen; sommig gedrag van mensen is verbazingwekkend. Want iemand is niet zijn gedrag. Soms lijkt het er wél op. En kan ik niet geloven dat iemand ooit zijn herhalende gedrag zal afleren. Dan lijkt het gewoon ronduit hopeloos gesteld met diegene. Is niet helemaal eerlijk van mij, en ook niet handig dat ik dit zeg, want ikzelf heb natuurlijk, net zoals ieder ander óók gedrag dat moeilijk af te leren is. Maar van sommigen, sjongejonge, ik sta ervan perplex. Maak me er natuurlijk nutteloos druk over, maar ik kan de verbazing maar moeilijk loslaten. Dat er nog zoveel f*cked up mensen bestaan...
Ik heb het de afgelopen dagen weer meegemaakt; van ontmoetingen met ongeinteresseerde en klaarblijkelijk nogal egocentrische mensen tot ronduit a-sociale figuren. Van buurvrouw tot kennis. Of ze niet beter weten door hun opvoeding, ervaringen of drugs, ik weet het niet, maar ik ben er nogal klaar mee om ze gade te slaan, laat staan mee te maken. Met ze te verbinden dus.
Ook grappig om te merken dat iemand van facebook die je dan in het echt tegen komt, best anders blijkt dan hij of zij zich profileert. Dit merkte ik vroeger al met briefcontact. Ik had toen tientallen penvriendinnen en ik dacht te kunnen aflezen aan hun handschrift en schrijfstijl wat voor personen het zo'n beetje zouden zijn. Bleek natuurlijk helemaal niet echt te kunnen, maar ga maar bij jezelf na; je kunt vaak wel aan handschrift zien of het een vrouw of man is en slordig of geordend. Is trouwens ook bewezen. En, geloof het of niet, ik kan ook zien wie er pools of duits is. Die schrijven namelijk allemaal met dezelfde g's en h's. Vaak maakten ze van fb's of deco's (dat zijn een soort doorstuur/adressenboekjes) weinig leuks en degenen die heel toffe, kleurige deco's maakten waren vaak in het echt helemaal niet zo kleurig en sprankelend.
Het valt me ook op dat -in mijn geval- de leukste en liefste mensen vaak geen facebook hebben of er weinig op te vinden zijn. Geen aandachtstrekkers, geen energieslurpers. Misschien een beetje a- sociaal omdat ze wat meer op zichzelf zijn, maar vaak des te leuker.

Paleeze people, take off your damn mask and open your heart!



Zo, dat was mijn ongezouten mening :-)

Met een lieve groet,
Shan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten