zondag 16 december 2012

Kerst + Screams of Joy #3


Kerst. Wat vinden we daarvan? Ik denk dat de meeste van mijn vrienden kerst helemaal niets vinden. Opgeprikt gedoe. Verplicht sociaal gebeuren. (dus weg vrijheid)  Burgerlijk. Amerikaanse praktijken. En nog wat meer. Zit een grote kern van waarheid in.
Toch werd ik de afgelopen week ineens 'overvallen' door een gevoel dat lijkt op het kerstgevoel. Maar dan niet veroorzaakt door 'jingle bells' tunes of door kerstmarkten (heb er ook nog niets van gezien want ik was met heel andere dingen bezig) maar veroorzaakt door..sja, ik weet het niet. Gewoon dat 'oergevoel', waar kerst oorspronkelijk om draait. Licht, warmte en liefde. Cheesy of niet, zweverig of niet, kerstnerd of niet. Whatever. Ik besloot dit jaar weer een kerstboom in huis te halen. Een kleintje. Ballen had ik in een boze bui van de zomer de deur uitgegooid (dit kun je letterlijk en figuurlijk opvatten) en dus ben ik bezig het boompje wat te versieren met andere frummeltjes. (dat zou je ook weer letterlijk en figuurlijk kunnen opvatten)
Gisteravond ging ik naar een midwinterconcert van een Russisch koor en hoewel dat geen kerstconcert was, kwam ik ook daar al een beetje in kerstsferen. Maar ja, wat wil je ook in een kerkje. Ik heb zeker niets met de kerk als instituut, maar als gebouw wél. Het ademt sfeer uit. Ben benieuwd hoe anderen kerst ervaren, dus laat een reactie achter onder in deze blog als je wilt!



 

 
 
Screams of Joy
 
 
Sauna pakken! Na dagenlang wachten op mijn laptoppie de finale van SYTYCD kijken! Heerlijke middag met de cursusgroep zijn! Een witte wereld zien bij het opendoen van de gordijnen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten