zaterdag 29 december 2012

Doelloos

Vandaag was ik redelijk doelloos. Had niets gepland. Was fit en het zonnetje scheen. En daar ging ik ineens, op de fiets. Neuzen in de kringloop. Verassing, wat ik tegen zou komen. Ik kwam terug met de leukste spulletjes en dus zo blij als een kind. Dingetjes die ik me wenste. Maar me niet ten doel had gesteld te gaan zoeken, te halen. Als ik het niet had gevonden vandaag, was ik waarschijnlijk teleurgesteld geweest. En nu kon dat niet, want het was niet mijn doel.

Misschien grappig om deze nekbreker er even bij te pakken.*
Ik las dit van de week ergens. Het is een taoistisch gedachtegoed. En hoewel ik er niet veel van snap en er juist best wel van overtuigd ben dat wensen en verlangens menselijk en zelfs noodzakelijk zijn, zou het geen kwaad kunnen er eens bij stil te staan als je straks 2013 in wandelt.

Doelloos 2013 ingaan. Dat zou best rust geven. Niet?

*
'Wie doelen nastreeft, bereikt ze niet en is als iemand die tegen de stroom inzwemt. Wie zelf het doel wordt en de weg naar het doel, gaat met de stroom mee en bereikt zijn doel.'

en ook:                                          

'Door het verlangen uit te schakelen en u te concentreren op een leven in harmonie, verdwijnt veel van uw negatieve energie'.


Elkaar doelloos nodig hebben...........................zou mooi zijn.


Mijn 'scream of joy' van vandaag!



Love, Shan



Geen opmerkingen:

Een reactie posten