woensdag 9 januari 2013

Zure Appel

Oh my God! Ik heb ja gezegd! En dat terwijl ik mezelf had beloofd alleen nog maar dingen te doen waarvoor ik gemaakt ben. Ik moet denken aan wat Marinus Knoope in 'De Creatiespiraal' zo mooi schrijft: 'Een appelboom kan wel peren maken, maar dan zal hij het bijzonder moeilijk krijgen en binnen de kortste keren gefrustreerd.'

Toch weet je soms dat iets goed voor je is, in ieder geval in the long run.

Misschien zou je mijn nieuwe activiteit eerder kunnen vergelijken met het fotosynthese proces. Iets wat elke boom doet, iets wat elke boom nodig heeft. Toch denk ik dat dit gewoon een appel is. Alleen een zure. Ja, die heb je er ook wel eens tussen zitten...

Dus wat staat me te doen? Juist, gewoon bijten! Dwars dóór die zure appel heen.

Volgende week zal ik er staan. Maandagochtend om precies te zijn. In mijn apepakkie. Op de atletiekbaan. Joggen onder begeleiding. Gáán met die banaan!

Laat het alsjeblieft een appel zijn. En een beetje een zoete. Dank u wel.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten