vrijdag 21 september 2012

Warmte en Balans

 
Het is nu echt herfst...van veel mensen lees ik hun beklag op het internet. Ik vind het een lekker jaargetijde. Ik was die hitte van 30 C wel even zat. Lente zal mijn favoriet blijven, maar ik begin steeds meer te waarderen wat andere seizoenen te brengen hebben.
Toch ben ook ik geen fan van koude. Mooie truien maar kopen dus.
Vandaag moest ik er toch ook echt aan gaan geloven; de kachel aan. De teller staat 's morgens op 16 C. Als ik alleen was geweest, had ik eerst nog een dikke sweater aangeprobeerd, net zoals gisteren, maar ik kreeg visite en die kun je niet in de kou laten zitten, letterlijk. Grappig is dat sinds enkele weken meneer de Einzelganger ook de hele dag binnen wil zitten, op m'n schoot kroelen en alles. Of het nu is omdat het thuis rustiger is geworden of vanwege het weer, het maakt niet zoveel uit eigenlijk, het is wel gezellig. Met Mr D erbij houden we elkaar lekker warm. Toch is er één plekje die iets warmer is vanaf vandaag...en daar wordt natuurlijk graag gebruik van gemaakt...zie hier...


Morgen is de herfst volgens de keltische jaarkalender op zijn hoogtepunt (hij begon al in augustus) en dat wordt herfstevening, of het oogstfeest Mabon, genoemd. Perfecte dag voor een boswandeling, maar die heb ik even uitgesteld tot zondag. Dan ga ik Bergen even in. Mabon gaat naast de oogst (wat heb je letterlijk en figuurlijk geoogst? Ik niet zoveel helaas :P, maar de boeren hier in de omgeving wel) over balans. Balans tussen dag en nacht (hij slaat weer door naar de nacht, de dagen worden korter) en van de balans opmaken van wat wel en niet bij ons past, waar je echte talenten liggen en wat je mee wilt nemen naar de winter. Als ik hier zo over schrijf, vraag ik mezelf af hoe het met mijn balans zit, en wat balans nu precies is. Vind het een vage term. Wanneer ben je in balans? En hoewel het duidelijk moge zijn dat het ene niet zonder het andere kan (dualiteit, polariteit), hoe ver mag of kun je overhellen naar de ene kant of de andere kant, zonder dat je de balans verliest? Ik hoor graag van jullie wat je van dit onderwerp vind of wat jouw antwoorden op deze vragen zijn!

 
 Deze verscheen van de week bij mijn huis; de balans tussen regen en zonneschijn?



Liefs, Shanna

 

 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten